Pages

Jumaat, Januari 13, 2012

Berdoalah Untuk Yang Terbaik!!!


Bismillah.

Ini blog terbaru saya. Rasanya gaya penulisansebegini lebih sesuai buat saya. InshaAllah. :D

Kira-kira 10 hari dari sekarang, penantian senior-seniorKTT akan berakhir. Keputusan Peperiksaan A-Level Cambridge Oct/Nov 2011 bakaldiumumkan.

Oh, sapakah yang tidak cuak? Masing-masing pastiberdebar buku lali menanti keputusan yang entah ok, entah tidak.

Usaha dan penat lelah tanpa jemu yangdikeringatkan semasa musim peperiksaan dahulu bakal diketahui hasilnya. Sedikitdemi sedikit, angan-angan indah mula bermain di fikiran. Tidak kurang jugadengan mimpi-mimpi ceria yang memberi ilham dan petanda, apakah keputusan yangbakal diterima. Ada bukan? Hehe. XD

Doa, solat hajat, tawakkal dan segala-galanyapasti berada di puncak yang paling optimum ketika ini. Hanya kepada Allahtempat disandarkan segala-galanya. Namun, jangan hanya ketika saat-saat gentingsebegini saja ibadah anda dilipatgandakan. Itu nampak sangat menyembah exam,bukan menyembah Allah. Alangkah sangat elok dan moleknya jika kita kekalistiqomah dan meningkatkan mutu ibadah sedikit demi sedikit, itu yang terbaikinshaAllah.

Kepada teman-teman mantapku di KTT- Izzat, Azfar,Meor, Affiq, Faizan, Amirul, Nadzrin, Najmi, Shafiq, Shahir, Hazrul, Muhsan,Hasif, Ashraf, Harith, Mior,Muadz dan Muhyiddin, all the best untuk anda.

Jangan sekadar berdoa untuk lepas exam ni dandapat 12 point ke atas, tapi doakan juga supaya Allah berikan kita keputusanyang terbaik, yang cukup banyak hikmahnya dalam kehidupan kita.

Kerana Allah sebaik-baik perancang dan Dia jugalahpenentu segala-galanya. Dia tahu apakah jalan yang terbaik dalam kehidupankita. Jika yang terbaik untuk kita adalah lulus dan dapat fly ke India, makaitu yang akan kita terima. Namun jika yang terbaik untuk kita adalah gagal dantidak dapat fly ke India, maka itu pula yang terpaksa kita hadapi.

Gagal sekarang, tak bermakna gagal selama-lamanyadunia dan akhirat. Percaya dan yakinlah, bahawa di mana-mana pun tempat kitaberpijak di muka bumi ini, Allah pasti akan tunjuk dan membentangkan jalan-Nyakepada kita. He absolutely knows, what’s the best for us.

Jangan bersedih, jangan terlalu gembira, danjangan lupa akan Allah. Terima keputusan yang bakal diketahui dengan hatiterbuka, dan sentiasalah berlapang dada.

InshaAllah, saya sentiasa doakan yangterbaik untuk kita semua di dunia dan akhirat. :D

p/s: nanti 23hb tu kena call sapa ea? Lecturerclass masing2 ka?

13 Januari 2012. Pendang

2 ulasan:

  1. Nama orang takdak pun! Meluat! Haha kidding.
    InshaAllah samasama doa untuk yang the best dalam hidup :) Goodluckkkkk!

    BalasPadam
  2. hg bukak email hg..mdm syira ada kasi username ngan password check on9.dlm pkui 8 pagi dh bleh check kot

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...